copy-of-optima-mama-special-1

Gun jezelf een geweldige zwangerschap!

Blijf op een verantwoorde manier sporten en leer hoe je om moet gaan met je veranderende lijf en brein

Gefeliciteerd je bent zwanger! Een hele bijzonder periode, die in het teken staat van de groei van je baby in je buik. Je wil zo gezond mogelijk blijven leven, op een verantwoorde manier blijven sporten en zo min mogelijk stress. Maar dit is niet zo makkelijk te realiseren.

Herken je dit?

  • Door de zwangerschap kun je niet meer sporten zoals je gewend bent.
  • Je ploft vaak futloos en moe op de bank na een dag hard werken.
  • Je vindt het heel moeilijk om je grenzen te bewaken en gaat daar te vaak over heen
  • Je bent heel onzeker over je veranderende lijf, je hebt opeens meer last van je bekken, rug of verliest ongewild urine
  • Je herkent je eigen brein niet meer, het kost je veel meer moeite om je te concentreren.
  • Je weet dat je veel meer rust moet nemen maar je vindt het heel moeilijk
  • om dit voor elkaar te krijgen.
  •  Je wilt je graag zo goed mogelijk voorbereiden op de bevalling.

Je bent niet de enige aanstaande moeder die dit moeilijk vindt.

Zwanger zijn is een unieke periode in je leven. Niet alleen je lijf verandert maar ook je brein. Veel ambitieuze werkende vrouwen vinden het lastig om zich aan te passen aan deze veranderingen. Ze werken full-time en vinden het moeilijk om tijd te vinden om voldoende te bewegen en te ontspannen. Terwijl ze zich wel degelijk ervan bewust zijn dat dit beter is voor het kindje in de buik.

Het optima zwangerprogramma gaat je hierbij helpen!

Wat kun je verwachten

Je gaat leren wat er precies verandert in je lijf als je zwanger bent. Welke spieren belangrijk zijn om te trainen en hoe je deze het beste traint. Je leert hoe je trainingsactiviteiten kan afstemmen op je zwangerschap en wat de alarmsignalen zijn die niet mag negeren.

Om fit te blijven tijdens je zwangerschap is aangepast trainen niet alleen voldoende.  Je leert ook hoe wat stress met jou en je baby doet en wat je leert tools om je de stress te verminderen. Dit is heel waardevol niet alleen tijdens je zwangerschap maar ook daarna. Wil je je een goede moeder zijn dan is het heel belangrijk om ontspannen met situaties om te gaan.

En natuurlijk staan we ook stil bij de bevalling. Je leert hoe je op een effectieve manier met je weeen kunt opvangen en wat je ongeveer kunt verwachten tijdens de bevalling. Realiseer je wel dat elke bevalling uniek is.

Hoe gaan we dit doen?

Elke zwangerschap is anders en elke aanstaande moeder is uniek. Daarom kun je zelf je eigen programma samen stellen.  Je hebt de keuze uit een light, basis of pro programma.

In het light programma kun je elke week lekker komen trainen in de buitenlucht. De bedoeling is dat je je conditie zoveel mogelijk op peil houdt en de krachttraining is gericht op het versterken van je romp en beenspieren zodat je het verweken van je bindweefsel in dat gebied zoveel mogelijk kunt opvangen.

Verder krijg je toegang tot de Optima Zwanger Community, Dit is een onderdeel van de Optima Mama Community. Je vind hier allerlei informatie voer hoe je gezond en stressvrij kunt leven. Je kunt hier ook heel gemakkelijk contact maken met andere (aanstaande) moeders en al je vragen stellen op het gebied van zwangerschap, gezondheid en training.

Kies je voor het basis programma kun je ook deelnemen aan de keukentafelsessies. Tijdens deze sessies bespreken we de volgende onderwerpen: De fysieke veranderingen in je lijf en hoe je daar het beste mee om kunt gaan.  Stress en ontspanning, hoe zorg je ervoor dat je zo goed mogelijk kunt ontspannen en je stress vermindert en er is een sessie over hoe je zo goed mogelijk kunt voorbereiden op de bevalling. De sessies zijn interactief, er is veel ruimte om je ervaringen te delen.

Heb je meer behoefte aan 1-op-1 begeleiding kies dan voor het Pro programma. Je kunt dan 2x in week meedoen met Zwangerfit Bootcamp en krijgt 3 indivuele  coach-of trainingsessies met Claudy Truschel

Meer energie en minder zwangerschapskwaaltjes

Lichaamsbeweging heeft een enorm positief effect op je zwangere lichaam! Het verbetert je uithoudingsvermogen en het stimuleert je bloedsomloop. Je spieren blijven zo soepel, sterk en je zal minder of geen last hebben van vervelende zwangerschapskwaaltjes als pijnlijke benen, obstipatie of ongewild urineverlies Sporten tijdens je zwangerschap zorgt dus voor meer energie en houdt je conditie op peil. En na je zwangerschap ben je veel eerder weer in vorm.

Belangrijke info

Locaties

De sportlessen vinden plaats in de prachtige natuur rondom de ijzeren man en de Vughtse Heide. Ik werk in groepen tot maximaal 10 personen zodat iedereen op zijn eigen niveau mee kan doen. Heb je klachten of lukken sommige oefeningen niet dan krijg je een alternatieve oefening.

lestijden

zondagochtend  10.00 uur

woensdag 19.00 uur (start bij voldoende aanmeldingen)

Daarnaast is er elke eerste maandag van de maand een optima mama rond de keukentafel sessie. 20.00 tot 21.30 uur

Tijdens deze sessie bespreken we samen een bepaald thema.

Start programma

Je kunt op ieder moment beginnen

  • Optima zwanger light
    150
    • schriftelijke intake
    • 12 weken 1x per week een zwangerfit bootcamp les
    • Lidmaatschap optima mama community
  • Optima Zwanger Pro
    499 3 maanden
    • Fysieke  intake (30 min)
    • 2x in de week Zwangerfit Bootcamp
    • Toegang tot de Optima Mama community
    • Werkboek Optima Zwanger
    • 3 Optima Zwanger Keukentafel bijeenkomsten
    • 3 sessies persoonlijke coaching (45 min)

 Vergoeding

Dit programma wordt door sommige zorgverzekeraars vergoed, informeer bij je zorgverzekeraar of Zwangerfit vergoed wordt

Als fysiotherapeut en moeder van drie kinderen, weet ik wat het is om zwanger te zijn, maar ook hoe belangrijk het is je lichaam fit en gezond te houden. Ik heb jarenlange ervaring met het begeleiden van zwangere vrouwen. Ik werk samen met verschillende bekkentherapeuten waardoor ik je je hele zwangerschap optimaal kan begeleiden.

– Claudy Truschel, Femvital