Hoe komt het dat je niet gaat sporten als je het druk hebt?

Heel enthousiast nam Lieke afscheid aan het eind van de proefles femmefit. Ze had de les als heel prettig ervaren en ze had er echt weer zin om te gaan sporten. Het was zo lang geleden en het voelde zo goed. Moe en met een lekker ontspannen gevoel ging ze naar huis. Maar helaas kreeg ik een weekje later een mailtje. Ja ze vond het heel prettig en ze had het echt nodig, maar ja ze had geen tijd. Ze wilde zeker weer gaan sporten maar niet nu. Pas als ze weer wat meer tijd had dan zou ze zeker weer komen.

Dit is wat ik veel mee maak, vrouwen die eigenlijk graag weer willen sporten maar op een of andere manier afhaken omdat ze geen tijd hebben.

Dat is ook niet gek want als werkende moeder ben je ook druk. Je rent van kinderdagverblijf of school naar je werk en weer terug. Je hebt het druk dat je het overzicht kwijtraakt, je loopt continu achter de feiten aan. Je hebt het gevoel dat je altijd tijd te kort komt en je voelt je altijd opgejaagd. Alles is belangrijk, je wilt goed op zijn op je werk, je wilt een goede moeder zijn, je wilt een goede partner zijn en dan is er geen tijd meer over voor jezelf. Het lukt gewoon niet om alle ballen de lucht in te houden. Je raakt overbelast en uitgeput.

Je bent zo uitgeput dat je geen puf hebt om te gaan sporten terwijl je weet dat het goed voor je is.

Je komt niet verder dan op de bank hangen en tv kijken met een wijntje en een snack. Dit helpt je niet om die zwangerschapskilo’s kwijt te raken en dat weet je. Dat schuldgevoel vreet energie. Alcohol geeft wel een ontspannen gevoel maar zorgt ervoor dat je ’s nachts niet goed slaapt waar door je onvoldoende herstelt en ’s ochtends moe opstaat. Dit kun je doorbreken door te gaan bewegen, bij voorkeur in de buitenlucht. Na een uurtje in de buitenlucht sporten slaap je veel beter en wordt je lekker uitgerust wakker.

Sporten zorgt voor meer energie en een sterk en fit lijf, maar waarom maak je er geen tijd voor?

Dat komt omdat je denkt dat je er geen tijd voor hebt maar dat is niet zo. Realiseer je dat tijd niet bestaat. Tijd is een afspraak omdat het handig is als je ergens tegelijk met anderen moet zijn. Meer is tijd eigenlijk niet. Geen tijd betekend eigenlijk dat je er geen prioriteit aan geeft. Eigenlijk zeg je ik vind mijn lijf niet belangrijk, ik vind mijzelf niet belangrijk. Realiseer je dat als jij jezelf niet belangrijk vindt dat anderen dat ook niet vinden. Je werk, je man, je kind vinden zichzelf wel belangrijk en voor je het weet ben je alleen maar dingen aan het doen voor hen, waardoor jij niet aan sporten toekomt. Wil jij meer energie en je goed voelen maak dan sport en ontspanning als prioriteit nummer 1. Maak dit ook duidelijk naar jou omgeving.

Hoe zorg je dat sporten hoog op je prioriteiten lijstje komt te staan.

  1. Schrijf op wat sporten het je oplevert en wat het je kost als je het niet doet.
  2. Visualiseer hoe je lijf aanvoelt als je hebt gesport.
  3. Stel jezelf een doel
  4. Bedenk wat je nodig hebt om dit doel te bereiken
  5. Zoek een vorm van bewegen waar je plezier aan beleeft.
  6. Houd het klein begin met 1x in de week
  7. Geef jezelf een beloning als je dit vol hebt gehouden

Ik weet zeker dat je door te sporten meer energie krijgt, je sterker en fitter wordt. Dit helpt je om weer te gaan genieten van je familie, vrienden en je werk. Door jezelf op nummer 1 te zetten ben je een veel betere mama en vrouw.

 

Wil jij graag weer blij zijn met je lijf? Is jouw droom om weer te bruisen van energie? Wil je weer fit en sterk voelen? Lukt het je niet alleen? Ik help je graag.

Vraag hier een gratis lijfscan aan dan gaan we kijken wat jij nodig hebt om deze droom werkelijkheid te laten worden

 

 

Leave a Comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.